De SEO-wereld verandert razendsnel. Wellicht dat het je is opgevallen dat Google sinds een paar weken gebruikmaakt van AI gegenereerde zoekresultaten. Met de komst van deze zogeheten AI Overviews, oftewel de AI-integratie in de Google zoekresultaten, moeten marketing- en communicatieteams hun strategie herzien. Zoekmachines worden slimmer, gebruikers kritischer en content moet meer dan ooit zowel relevant, betrouwbaar als AI-proof zijn.
Hoe pas je je contentstrategie aan op deze nieuwe realiteit? Hoe bouw je topic autoriteit op? En hoe zorg je dat jouw content zichtbaar blijft in een wereld waar AI het eerste zoekresultaat genereert?
Wat je kunt verwachten:
- Wat verandert er precies door deze AI Overviews (voorheen ook wel SGE genoemd) en wat betekent dit voor jouw SEO-aanpak
- Hoe komen AI en de zoekintentie samen in de nieuwe zoekervaring
- Wat zijn cluster- en pillar pages, en waarom zijn ze nu belangrijker dan ooit
- Hoe bouw je topic autoriteit op rond je thema’s
- Hoe optimaliseer je je content aansluitend op deze AI Overviews (SGE)
- Hoe gebruik je een AI keyword generator slim voor je strategie
Voor wie is het webinar?
Voor marketeers, contentstrategen, SEO-specialisten, teamleiders, beleidsmakers en iedereen die AI-tools gebruikt binnen het communicatie vak en meer uit het zoekverkeer willen halen. Of je nu net begint met AI-tools of al werkt met ChatGPT en SEO-software: dit webinar geeft je praktische inzichten én strategische denkrichtingen om jouw vindbaarheid te verbeteren.
MEER INFO EN AANMELDEN